Accueil

Formations

Langues

Anglais

English Level 2 (B1)

 

La formation est mixte, c’est à dire qu’une partie  se fait en E-learning, grâce à un outil numérique très facile d’utilisation, responsive et accessible 24/24 et une autre en présentiel dans nos locaux d’Hellemmes (59).

English Level 2 permet d’atteindre le niveau B1 du CECRL, il est composé de 24 leçons d’apprentissage et de 6 leçons de test, avec de nombreuses animations de situations, de grammaire et de vocabulaire. Parmi les objectifs de ce niveau : tenir une conversation simple sur des sujets liés au travail, à l’école, aux loisirs, faire face à des situations au cours d’un voyage dans un pays anglophone, s’exprimer à l’oral et à l’écrit de manière
simple sur ses expériences et ses ambitions, formuler de courtes explications ou justifications relatives à un projet ou une opinion.

La formation contient des vidéos, des extraits audios, des diaporamas d’apprentissage et des évaluations afin de suivre votre progression.

La formation

English Level 1 – Débutant (A2)

Prérequis

Aucun prérequis

Moyens pédagogiques et techniques

• Plateforme d’E-learning.
• Documents supports de formation.
• Vidéos.
• Audios.

Suivi et évaluation

• États de connexion.
• QCM.
• Quiz.
• Formulaires d’évaluation de la formation.

L’examen final vous permettra de justifier de votre niveau d’informatique avec une certification reconnue !

Le programme

Lesson 1 – Janice’s interview: Part 1

Grammar
• “To be” in the simple present
• “To have” in the simple present
• Some prepositions: in, on, at or to?
• Adverbs of frequency
• Wh- question words

Vocabulary
• Janice’s interview
• Review of Beginner Level

Lesson 2 – Janice’s interview: Part 2

Grammar
• Some or any
• Comparative form
• Superlative form
• Possessive adjectives
• Possessive pronouns
• Prepositions of space

Vocabulary
• Janice’s interview
• Review of Beginner Level

Lesson 3 – What do you do for a living?

Grammar
• Asking and saying one’s job
• Asking questions in the simple present
• « To be » and affirmative short answers
• « To be » and negative short answers
• Simple present

Vocabulary
• Jobs
• Job-related verbs

Lesson 4 – Job talk

Grammar
• Simple present: use and construction
• Simple present questions with
wh- question words
• Closed questions and short answers with
« do » or « to be » in the simple present
• This and that
• Adjectives: « good » and « bad »
• Plurals
• Asking questions with « what »
• « To know » in the simple present
• « To do » as a verb

Vocabulary
• Job talk
• In an office
• Computer equipment
• Working hours
• Centres of interest
• Salary

Lesson 5 – Test lessons 1 to 4

Review and Test of Lessons 1 to 4

Lesson 6 – What did you do yesterday?

Grammar
• The simple past tense
• « To do » in the simple past
• « To be » in the simple past
• Simple past: regular verbs
• Simple past: irregular verbs

Vocabulary
• Phrases with « to have »
• « To do » vs. « to make »

Lesson 7 – Simple past

Grammar
• Simple past: some regular verbs
• Simple past: some irregular verbs
• Simple past: asking questions

Vocabulary
• A short story

Lesson 8 – What are you doing, Pete?

Grammar
• Present participles
• The present continuous
• The present continuous: use
• The present continuous: questions with prepositions
• The present continuous: particular cases
• Questions tags

Vocabulary
• Sense verbs
• Around « to think »
• Questions with why
• Around « to feel » and « to get »

Lesson 9 – It used to be different back then

Grammar
• Structures with « used to »
• « Used to » and other tenses
• Past participles: regular and irregular verbs
• Present perfect
• « Such » or « such a »
• « To be used to », « to be getting used to »

Vocabulary
• Around « the sun »
• Around « agriculture »
• Comparing things

Lesson 10 – Test lessons 6 to 9

Review and Test of Lessons 6 to 9

Lesson 11 – How long ago was that?

Vocabulary
• Interjections and onomatopoeia
• At the doctor’s
• At the chemist’s

Grammar
• Since, for and ago
• Adverbs of place with -where
• The present perfect simple
• The past continuous
• The present perfect continuous
• That’s/It’s + adjective/noun + infinitive

Lesson 12 – What do you enjoy doing?

Grammar
• Expressing likes and dislikes
• Likes and dislikes followed by verbs + -ing
• Putting nuances in likes and dislikes
• To look forward to
• Either / or, neither / nor, not / either
• « To look » or « to watch »
• « So do I », « neither do I », « I do », « I don’t »
• All, every, each

Vocabulary
• Spare time
• Around « spare »
• In the garden
• Some hobbies and interests
• Household chores
• Fish ‘n’ chips

Lesson 13 – What are you going to do?

Grammar
• Pronouncing the letter « L »
• Talking about the future
• The future simple with « will »
• The near future with « be going to »
• Ever, never
• Type 1 conditional: the real future
• The verb « to explain »
• Modal verbs

Vocabulary
• Cultural activities
• Legal system

Lesson 14 – Conditionnal

Grammar
• The present conditional
• Type 2 conditional
• Hypotheses with « what if »
+ future or conditional
• Still
• Expressing wishes and regrets
• Reflexive pronouns
• Making suggestions

Vocabulary
• What would you do?
• Talking about fear
• Quantifiers: talking
about parts
• Around « life »

Lesson 15 – Test lessons 11 to 14

Review and Test of Lessons 11 to 14

Lesson 16 – I need to make a phone call

Grammar
• « To need »: modal and regular verb
• « Won’t + infinitive » – refusal to work
• Must or have to?

Vocabulary
• The telephone
• Using the phone
• Town facilities
• To pay, to pay for

Lesson 17 – Dealing with phone conversations

Grammar
• « To work » + prepositions

Vocabulary
• Phone phrases
• Phone conversations
• Organizational chart and positions
• Company departments

Lesson 18 – British English versus American English

Grammar
• Irregular verbs and regular verbs (GB) ≠ (US)
• Present perfect and simple past (GB) ≠ (US)
• Phrases with « to have » or « to take »
• Phrases with « to have » or « to have got »
• Different prepositions
• « Like » or « as »
• Writing dates
• Giving advice with « had better »
Vocabulary
• Words ending in a vowel + -L
• Spelling differences
• Completely different words

Lesson 19 – Thanksgiving: an American tradition

Grammar
• The passive voice (past, present, future)
• Compound adjectives
• The word « meat »: both countable and uncountable
Vocabulary
• General knowledge: the USA
• Thanksgiving
• Holiday (GB) / Vacation (US)
• Animals and meat
• A song about New York

Lesson 20 – Test lessons 16 to 19

Review and Test of Lessons 16 to 19

Lesson 21 – You didn’t tell her, did you?

Grammar
• Question tags
• Informal contractions

Vocabulary
• Around « secrets and suspicions »
• Around « mistake »
• Around « back »
• Around « unemployment »
• « On earth », « the hell »

Lesson 22 – She told me she was coming tonight

Grammar
• Reported speech
• Present perfect vs. simple past
• Despite, in spite of, although, even though
• Both or neither

Vocabulary
• TV news
• Talking about injuries
• Around « to let »
• Verbs beginning with « over »
• Around « sport »

Lesson 23 – UFO report

Grammar
• Adjectives ending in -ish
• « Like » or « as »?
• Qualifying the size
• Expressing certainty
• Reported questions, requests and orders

Vocabulary
• Outside news
• Around « hear »
• Around « fire brigade »

Lesson 24 – Weather forecast

Grammar
• Talking about weather forecast
• Double comparative (the more…/the more…,
the less…/the less…)
• Weather idioms

Vocabulary
• Weather and climate in the UK
• Around rain, clouds, cold, winds, temperature
• The compass rose
• Geography of the UK

Lesson 25 – Test lessons 21 to 24

Review and Test of Lessons 21 to 24

Lesson 26 – Describing things

Grammar
• Useful questions, order of adjectives
• Adverbs: « too » and « enough »
• Vague expressions
• Question tags: particular case
• Contractions of verbs
• Made of, from, out of, with
• Utility and functions: passive voice structures
• Passive voice with « to be made to do (something) »
• Paraphrasing

Lesson 27 – Describing people

Grammar
• Character and behaviour: opposite adjectives
• Compound adjectives
• Useful verbs: things you can do with your mouth
Vocabulary
• Talking about character and behaviour
• Talking about age
• Around the face
• Talking about physical appearance
• Talking about height
• Talking about weight
• Describing hair
• Talking about complexion and skin

Lesson 28 – What would you have done?

Grammar
• Past conditional
• Type III conditional: formation, use
• Type III conditional with modal verbs
• Type III conditional with « even if »
• To be able, can / could
• Expressing regrets in the past
• Conditional types: review
Vocabulary
• At the meeting
• Around « to miss »
• Around « to bother »

Lesson 29 – Writing emails and letters

Grammar
• Around « to write »

Vocabulary
• Around emails
• Layout of emails
• Writing and sending an email
• Around regular mail
• Layout of a formal letter
• Opening salutations, complimentary closes
• The message of the letter

Lesson 30 – Test lessons 26 to 29

Review and Test of Lessons 26 to 29

La formation inclue le passage de TOEIC afin de certifier du niveau d’anglais.

Le TOEIC (Test Of English for International Communication) est un examen standardisé de niveau d’anglais reconnu dans le monde entier. Les examens du TOEIC sont organisés par une organisation à but non lucratif, Educational Testing Service (ETS), qui est également à l’origine des examens du TOEFL.

Les candidats au TOEIC sont principalement des salariés ou des personnes en recherche d’emploi souhaitant valoriser leur compétence en langue anglaise et se démarquer dans le monde du travail. Le test est également destiné aux individus souhaitant suivre une formation à l’international, bien que le TOEFL et l’IELTS lui soient préférés de par leur dimension plus académique.

Le TOEIC est reconnu par plus de 14 000 entreprises, écoles et administration dans plus de 150 pays à travers le monde. Plus de 6 millions de candidats passent l’examen chaque année.

S’inscrire à la formation